I mai ble det kjent at etterarbeidshuset Chimney Pot AS fusjonerte med Norsk Filmstudio. To måneder etterpå kommer navnet på det nyfusjonerte selskapet: Stortyline Studios AS.
Skal vi tro kravene fra administrerende direktør Knud Bjørne-Larsen, har navnevalget vært en hard nøtt å knekke:
– Navnet må være internasjonalt
– Navnet skal fortelle at vi kan levere hele produksjonslinjen fra opptak til ferdig bilde
– Navnet bør være et ord som fungerer som et vanlig norsk ord
– Navnet skal være tidløst, snarere enn hipt
– Navnet skal være seriøst, vi har holdt oss unna de helt fancy forslagene
– Navnet skal kunne stå alene også hvis man velger en kortversjon uten Studios e.l.
Bjørne-Larsen sier også i pressemeldingen fra Storyline Studios at de gjerne skulle lansert det nyfødte navnet med brask og bram, men at finanskrisen tilsier måtehold.
– Spørsmålene rundt hva blir navnet har vært så hyppige at vi velger å lansere navnet nå. Før sommeren starter, og på denne enkle måten. Logo, nettsider, etc kommer etter sommeren når vi også tar i bruk navnet fra den formelle sammenslåingen til et regnskap 1. september, sier han.