Da Oslo Kino avsluttet sitt samarbeid med Capa Kinoreklame med virkning fra 2013 var det slutten på et 11 år langt samarbeid. Oslo Kino kjøpte i 2010 konkurrenten Media Direct, og avtalen med Capa ble sagt opp.
Nå melder Kampanje.no at Capas 2013-regnskap er klart, og resultatet har falt fra 56 millioner kroner i 2012 til 41 millioner i 2013. Kostnadene økte i samme periode, noe som fikk utslag på årsresultatet: Fra 17 millioner overskudd i 2012 til et underskudd på 261.000 kroner i 2013.
– Årsaken til resultatnedgangen i 2013 sammenlignet med 2012 skyldes i hovedsak effekten av at selskapet ikke lenger har rettighetene for salg av kinoreklame i Oslo, heter det i styrets årsberetning.
I 2013 betalte Capa Kinoreklame også ut et ekstraordinært utbytte på ti millioner kroner.
Kampanje har forsøkt å komme i kontakt med selskapets konstituerte administrerende direktør, Ted Johansson, uten hell.
Kilde: Kampanje.no