Reklamepausene under direktesendt OL har satt sinnene i kok hos en rekke tv-tittere de siste dagene. OL-vert TV 2 har fått så hatten flagret for reklameavbruddene, og spesielt har Telenor med en 2 minutter lang snutt med Lilyhammer-stjernen Little Steven blitt primærmål for sportsinteresserte i harnisk. Reklamen er lang og spilles om igjen, og om igjen, og om igjen…
Nå revurderer Telenor reklameplasseringen under arrangementet, melder NRK.
De har blitt enige med TV 2 om at de ikke skal være den eneste reklamen som sendes under pausene, i følge informasjonssjef hos Telenor, Anders Krokan.
-Vi har forståelse for at mange reagerer på at det midt under spennende OL-øvelser kommer reklameavbrudd. Derfor har vi nå fått bekreftet at vår film ikke skal komme alene under øvelsene, sier Krokan til VG.
Også Tine har fått reaksjoner. De har nå vært i samtale med TV 2.
– Vi har bedt dem om å se på sendeplanen, og så venter vi på tilbakemelding. Vi er i en dialog. Vi ønsker å ta forbrukerne på alvor og lytte til hva de har å si, sier sponsorsjef Ann-Kristin Syversen.
VG skriver videre at OL har gitt TV 2 et stort publikumsløft: Nesten 1,3 millioner i snitt fulgte søndagens skiathlon – en markedsandel på hele 87,2 prosent.
Kilde: VG, NRK