Julian Nazario Vargas og Stian Sydsæters «How to get more likes on social media” er valgt ut til konkurranseprogrammet i Annecy, verdens største festival for animasjonsfilm.
Filmen ble valgt ut blant 3090 innsendte filmer fra 93 land, og deltar i konkurranseprogrammet Commissioned Films in Competition.
Filmen er regissert av Julian Nazario Vargas og Stian Sydsæter. I samarbeid med SAIH (Studentenes og akademikernes internasjonale hjelpefond) og deres Radi-aid kampanje, har de laget en satirisk film ” som med skråblikk viser en hjelpearbeiders jakt på likes i Afrika”. Animasjonsstudioet Animaskin er filmens produsent.
Dette er eneste norske film i årets konkurranseprogram. Regissør Vargas er naturligvis strålende fornøyd.
– Annecy er jo animasjonsverdens Cannes, så å få med en film her blir jo som bursdag, julaften og få ”vimeo staff pick” samtidig, sier han.
– Når man tenker på hvor mye animasjon som produseres og standarden på studioer i London, LA, New York og Paris ligger på, er det nesten absurd å få med en film her. Morsomt er det også at vår film med et budsjett på 150.000 ligger side om side med filmer som har kostet ti talls millioner å lage. De andre regissørene i programmet er legender i den internasjonale bransjen som vi har sett opp til i årevis, sier han.
Filmen vant gull i Visuelt 2018, Grafills fagpris. Da skrev juryen: ”En sterk sosial kommentar til SoMe-samfunnet og hvordan det kan gjøre oss asosiale og egosentriske, fortalt med humor og i en flott og unik animasjonsstil.”
The Annecy International Animation Film Festival har 8.300 akkrediterte gjester fra 83 ulike land, og er således den største i verden for animasjonsbransjen. I tillegg til visninger og konkurranseprogram arrangerer animasjonsfilmfestivalen i Annecy et internasjonalt animasjonsfilmmarked, kalt MIFA. Her deltar mer enn 2000 delegater, 400 utstillere, 200 internasjonale kjøpere og 70 land for å se, vurdere og diskutere det beste av internasjonal animasjonsfilm.
Filmen ble valgt ut blant 3090 innsendte filmer fra 93 land, og deltar i konkurranseprogrammet Commissioned Films in Competition.
Filmen er regissert av Julian Nazario Vargas og Stian Sydsæter. I samarbeid med SAIH (Studentenes og akademikernes internasjonale hjelpefond) og deres Radi-aid kampanje, har de laget en satirisk film ” som med skråblikk viser en hjelpearbeiders jakt på likes i Afrika”. Animasjonsstudioet Animaskin er filmens produsent.
Dette er eneste norske film i årets konkurranseprogram. Regissør Vargas er naturligvis strålende fornøyd.
– Annecy er jo animasjonsverdens Cannes, så å få med en film her blir jo som bursdag, julaften og få ”vimeo staff pick” samtidig, sier han.
– Når man tenker på hvor mye animasjon som produseres og standarden på studioer i London, LA, New York og Paris ligger på, er det nesten absurd å få med en film her. Morsomt er det også at vår film med et budsjett på 150.000 ligger side om side med filmer som har kostet ti talls millioner å lage. De andre regissørene i programmet er legender i den internasjonale bransjen som vi har sett opp til i årevis, sier han.
Filmen vant gull i Visuelt 2018, Grafills fagpris. Da skrev juryen: ”En sterk sosial kommentar til SoMe-samfunnet og hvordan det kan gjøre oss asosiale og egosentriske, fortalt med humor og i en flott og unik animasjonsstil.”
The Annecy International Animation Film Festival har 8.300 akkrediterte gjester fra 83 ulike land, og er således den største i verden for animasjonsbransjen. I tillegg til visninger og konkurranseprogram arrangerer animasjonsfilmfestivalen i Annecy et internasjonalt animasjonsfilmmarked, kalt MIFA. Her deltar mer enn 2000 delegater, 400 utstillere, 200 internasjonale kjøpere og 70 land for å se, vurdere og diskutere det beste av internasjonal animasjonsfilm.