Etterarbeidshusene The Chimney Pot og Gimpville vil inngå et tett samarbeid på en rekke prosjekter fremover. Målet er å styrke nivået på etterarbeidstjenester.
Etterarbeidshusene The Chimney Pot og Gimpville vil inngå et tett samarbeid på en rekke prosjekter fremover. Målet er å styrke nivået på etterarbeidstjenester.
The Chimney Pot er leverandør av etterarbeidstjenester til reklame- og spillefilm, og Gimpville er mer spesialisert for 3D og visuelle effekter (VFX).
Når de to selskapene nå formaliserer et samarbeid, blir hovedfilosofien at selskapene samlet får et mer slagkraftig tilbud. Norges mest påkostede barnefilm, Julenatt i Blåfjell, blir første produksjon de to selskapene samarbeider om.
De leverer i dag arbeid til den samme kundegruppen, men konkurerer svært lite om de samme jobbene, da begge selskapene er spisset for å løse forskjellige typer oppgaver.
– Som selskap i en svært krevende og utfordrende bransje er man nødt til å definere kjerneområder for virksomheten. Vi har bevisst ikke bygget en stor 3D-avdeling hos oss da vi vet at dette er et svært omfattende fagområde, men vi har spesialisert oss på raske innovative løsninger for prosjekter med knappe tidsfrister, sier daglig leder i Chimney Pot, Martin Thorkildsen i en pressemelding.
Torgeir Sanders, daglig leder hos Gimpville, uttaler på sin side at de bevisst ikke har gått inn for å utvikle selskapet til en totalleverandør av tjenester:
– Vi ser fortsatt større jobber forsvinne til utlandet fordi man ikke tror noen kan løse dette i Norge. Dette ser jeg som en mer aktuell utfordring for oss, fremfor å utvide til andre fagfelt. Vi har en stor stab med kjernekompetanse innenfor alle områder av 3D/VFX, noe som gjør oss i stand til å ta på større volum uten usikkerhetene med frilansere og annet innleid personale, sier Sanders.
De to selskapene har samarbeidet før. Gjennom samarbeidet på Max Manus fikk de nyttig lærdom, noe de ønsker og føre videre.
Et formalisert samarbeid gjør det også lettere for kundene mener Chimney Pot og Gimpville. De skal slippe å forholde seg til logistikk, teknikk og overlevering selskapene imellom.
– Det er ingen hemmelighet at produsentene setter pris på færrest mulig kontaktpunkter mot sine samarbeidspartnere og leverandører, og vi har funnet en form som gjør at kundene får færre ting å tenke på i forbindelse med etterarbeidet, mener Thorkildsen og Sanders.
Samarbeider: Torgeir Sanders i Gimpville t.v, og Martin Thorkildsen i The Chimney Pot t.h
Etterarbeidshusene The Chimney Pot og Gimpville vil inngå et tett samarbeid på en rekke prosjekter fremover. Målet er å styrke nivået på etterarbeidstjenester.
The Chimney Pot er leverandør av etterarbeidstjenester til reklame- og spillefilm, og Gimpville er mer spesialisert for 3D og visuelle effekter (VFX).
Når de to selskapene nå formaliserer et samarbeid, blir hovedfilosofien at selskapene samlet får et mer slagkraftig tilbud. Norges mest påkostede barnefilm, Julenatt i Blåfjell, blir første produksjon de to selskapene samarbeider om.
De leverer i dag arbeid til den samme kundegruppen, men konkurerer svært lite om de samme jobbene, da begge selskapene er spisset for å løse forskjellige typer oppgaver.
– Som selskap i en svært krevende og utfordrende bransje er man nødt til å definere kjerneområder for virksomheten. Vi har bevisst ikke bygget en stor 3D-avdeling hos oss da vi vet at dette er et svært omfattende fagområde, men vi har spesialisert oss på raske innovative løsninger for prosjekter med knappe tidsfrister, sier daglig leder i Chimney Pot, Martin Thorkildsen i en pressemelding.
Torgeir Sanders, daglig leder hos Gimpville, uttaler på sin side at de bevisst ikke har gått inn for å utvikle selskapet til en totalleverandør av tjenester:
– Vi ser fortsatt større jobber forsvinne til utlandet fordi man ikke tror noen kan løse dette i Norge. Dette ser jeg som en mer aktuell utfordring for oss, fremfor å utvide til andre fagfelt. Vi har en stor stab med kjernekompetanse innenfor alle områder av 3D/VFX, noe som gjør oss i stand til å ta på større volum uten usikkerhetene med frilansere og annet innleid personale, sier Sanders.
De to selskapene har samarbeidet før. Gjennom samarbeidet på Max Manus fikk de nyttig lærdom, noe de ønsker og føre videre.
Et formalisert samarbeid gjør det også lettere for kundene mener Chimney Pot og Gimpville. De skal slippe å forholde seg til logistikk, teknikk og overlevering selskapene imellom.
– Det er ingen hemmelighet at produsentene setter pris på færrest mulig kontaktpunkter mot sine samarbeidspartnere og leverandører, og vi har funnet en form som gjør at kundene får færre ting å tenke på i forbindelse med etterarbeidet, mener Thorkildsen og Sanders.
Samarbeider: Torgeir Sanders i Gimpville t.v, og Martin Thorkildsen i The Chimney Pot t.h
Legg igjen en kommentar