Takker sosiale medier for ‘Børning’-suksess

borning_478.

Børning-produsent John M. Jacobsen forteller til Kreativ Forum at de kan takke sosiale medier for store deler av filmens suksess.

– Dette har vært en kjempesuksess, og sosiale medier har vært avgjørende for å kunne kommunisere med publikum. Vi har merket dette gjennom hele prosessen, og spesielt morsomt har det vært disse siste månedene, når engasjementet har nådd nye høyder, sier Jacobsen.

Børning er i skrivende stund sett av rundt 250.000 nordmenn, og filmen hadde den beste åpningsuken for noen film hittil i år. En oppfølger er under planlegging.

Filmkameratene satset på blant annet gatebiltreff og en omreisende opptaksturné hvor det norske bilmiljøet ble invitert inn som deltakere i filmen, og dro stor nytte av utpreget dugnadsvirksomhet i forbindelse med bilene som figurerer i filmen.

Kulturmeglerne overtok ansvaret for Facebook-siden til Børning 1. juni med 14.835 følgere. I løpet av sommeren har tallet steget til nærmere 28.500 likes, og stiger stadig.

– I grunnen har vi det veldig hyggelig sammen, følgerne våre og vi som drifter sida. For oss har det viktigste vært å kommunisere med, ikke bare til, alle følgerne. Det innebærer at vi i tillegg til daglig drift av sidene har hatt lange mail-utvekslinger om alt fra mulige statistjobber til bygging av modellbiler, forteller sosiale medier-ansvarlig for siden hos Kulturmeglerne, Sigrun Agøy Engum.

Les vårt intervju med Børning-regissør Hallvard Bræin.

Takker sosiale medier for ‘Børning’-suksess

borning_478.

Børning-produsent John M. Jacobsen forteller til Kreativ Forum at de kan takke sosiale medier for store deler av filmens suksess.

– Dette har vært en kjempesuksess, og sosiale medier har vært avgjørende for å kunne kommunisere med publikum. Vi har merket dette gjennom hele prosessen, og spesielt morsomt har det vært disse siste månedene, når engasjementet har nådd nye høyder, sier Jacobsen.

Børning er i skrivende stund sett av rundt 250.000 nordmenn, og filmen hadde den beste åpningsuken for noen film hittil i år. En oppfølger er under planlegging.

Filmkameratene satset på blant annet gatebiltreff og en omreisende opptaksturné hvor det norske bilmiljøet ble invitert inn som deltakere i filmen, og dro stor nytte av utpreget dugnadsvirksomhet i forbindelse med bilene som figurerer i filmen.

Kulturmeglerne overtok ansvaret for Facebook-siden til Børning 1. juni med 14.835 følgere. I løpet av sommeren har tallet steget til nærmere 28.500 likes, og stiger stadig.

– I grunnen har vi det veldig hyggelig sammen, følgerne våre og vi som drifter sida. For oss har det viktigste vært å kommunisere med, ikke bare til, alle følgerne. Det innebærer at vi i tillegg til daglig drift av sidene har hatt lange mail-utvekslinger om alt fra mulige statistjobber til bygging av modellbiler, forteller sosiale medier-ansvarlig for siden hos Kulturmeglerne, Sigrun Agøy Engum.

Les vårt intervju med Børning-regissør Hallvard Bræin.

MENY