Annonsere

Rushprint er en bransjepublikasjon som når ut til leserne gjennom den trykte utgaven og vår daglige publisering på nett. Vi sender også ut nyhetsbrev flere ganger i uken.

Annonsering i magasinet

Vi har mange firma- og institusjonsabonnenter. Leserne består av film- og tv-bransjen, men også den filminteresserte offentlighet og de som jobber innenfor beslektede mediebedrifter og utdanningsinstitusjoner.

Kontakt gjerne annonseansvarlig Martine Forbord på tlf +47 99 51 46 22.

Annonsebestillinger og materiell sendes: martine@rushprint.no

Vår formgiver kan også hjelpe til med utforming av annonser hvis ønskelig, mot et tillegg i prisen.

Utgivelsesplan 2015

# Annonsemateriell Utgivelsesdato
1 16.februar 3. mars
2 15. mai 1. juni
3 15. juli 15. august
4 9.november 1.desember

Alle numrene trykkes i ekstraopplag for distribusjon på filmfestival i henholdsvis Tromsø, Trondheim, Grimstad, Haugesund og Bergen.

Annonsepriser blad

1/1 side utfallende 218 mm b x 297 mm h (+ 5 mm) 11 800,-
Side 2,3 og nest siste side utfallende 218 mm b x 297 mm h (+ 5 mm) 14 100,-
Baksiden utfallende 218 mm b x 243 mm h (+ 5 mm) 16 500,-
1/2 side liggende utfallende 218 mm b x 146 mm h (+ 5 mm) 7 200,-
1/2 side stående utfallende 103 mm b x 297 mm h (+ 5 mm) 7 200,-
 2 sider (dobbeltside)  utfallende 218 mm b x 297 mm h (+ 5 mm)  20 000,-

Priser på andre formater:  1/4-side  5200,-. Mobilannonse: 5000 pr. måned (468 # 300 px)

Prisene inkluderer ikke moms.

Annonse i blad (pdf)

Last ned pdf: Rushprint Annonseformater 2015(1)

• Definer farger som CMYK
• Bilder bør ha 300 ppi ( DPI )oppløsning
• Inkluder alle fonter, unngå delmengde (subset)
• Sjekk overlappingsinformasjon, hvite objekter skal ikke trykkes over kulørte/sorte objekter.
• Slå sammen transparens når du lager PDF-fil

Annonse på web (jpg/gif/png)

Format: jpg, gif og png (andre formater er også mulig).

Nyhetsbrevet vårt har blitt toneangivende i film- og tv-bransjen, der vi formidler det siste som har skjedd i bransjen hver uke. Vi er den filmpublikasjonen som er mest sitert i norske medier. Gjennom annonsering på våre nettsider, rushprint.no, kan du kombinere en tekstannonse med link direkte til deres nettsider. Du kan også annonsere direkte i nyhetsbrevet som brukerne får i mailboksen sin.

Mål og priser

  • Toppbanner (1 av 3)
    Banner øverst på siden, dette formatet er gjennomgående og vises på forsiden og alle undersidene.
    Størrelse: 680 x 133 px
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 35 KB.
    Kr 11 000,-
  • Toppknapp
    Øverst i venstre hjørne på forsiden og alle artikkelsider.
    Størrelse: 180 x 150 px
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 10 KB.
    Kr 5 500,-
  • Superboard + nettboard (1 av 3)
    Stor board på forsiden + nettboard i artikkel.
    Størrelse: 468×400 pixler og 768×400 pixler.
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 35 KB.
    Kr 7 700,-
  • Skyskraper
    Annonse i høyre marg på forsiden og i artikkelsider. Dette formatet er gjennomgående.
    Størrelse: 180 x 250 px
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 10 KB.
    Kr 4900,-
  • Liten banner
    Annonse i høyre marg på forsiden og i artikkelsider. Dette formatet er gjennomgående.
    Størrelse: 180 x 180 px
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 10 KB.
    Kr 3 800,-
  • Nyhetsbrevannonser
    Det vil si annonse i selve nyhetsbrevet som medlemmene får direkte i sin mailboks.

    • Webbanner (500 x 125 pixler).
      Tillatt format for nyhetsbrevsannonser er jpg eller gif.
      Kr 8 250,-
    • Skyskraper (180 x 250 pixler).
      Tillatt format for nyhetsbrevsannonser er jpg. eller gif.
      Kr 4 300,-
  • Digitalt annonsebilag
    Be om pris.

Andre formater/priser etter avtale. Byråprovisjon: 3,5 %.
Prisene inkluderer ikke moms og gjelder for 4 ukers eksponering på våre hjemmesider.

Flash

Flash anbefales ikke da det er dårlig støtte for dette i en rekke plattformer. Ønskes det allikevel å bruke flash må det også leveres et alternativt format i jpg eller gif.
Hvis flash-annonsene ha flere click-tags, må disse være hard-codet inn i flash-filen.

Illustrasjon på oppsettet på nettsiden

 

Annonsere

Rushprint er en bransjepublikasjon som når ut til leserne gjennom den trykte utgaven og vår daglige publisering på nett. Vi sender også ut nyhetsbrev flere ganger i uken.

Annonsering i magasinet

Vi har mange firma- og institusjonsabonnenter. Leserne består av film- og tv-bransjen, men også den filminteresserte offentlighet og de som jobber innenfor beslektede mediebedrifter og utdanningsinstitusjoner.

Kontakt gjerne annonseansvarlig Martine Forbord på tlf +47 99 51 46 22.

Annonsebestillinger og materiell sendes: martine@rushprint.no

Vår formgiver kan også hjelpe til med utforming av annonser hvis ønskelig, mot et tillegg i prisen.

Utgivelsesplan 2015

# Annonsemateriell Utgivelsesdato
1 16.februar 3. mars
2 15. mai 1. juni
3 15. juli 15. august
4 9.november 1.desember

Alle numrene trykkes i ekstraopplag for distribusjon på filmfestival i henholdsvis Tromsø, Trondheim, Grimstad, Haugesund og Bergen.

Annonsepriser blad

1/1 side utfallende 218 mm b x 297 mm h (+ 5 mm) 11 800,-
Side 2,3 og nest siste side utfallende 218 mm b x 297 mm h (+ 5 mm) 14 100,-
Baksiden utfallende 218 mm b x 243 mm h (+ 5 mm) 16 500,-
1/2 side liggende utfallende 218 mm b x 146 mm h (+ 5 mm) 7 200,-
1/2 side stående utfallende 103 mm b x 297 mm h (+ 5 mm) 7 200,-
 2 sider (dobbeltside)  utfallende 218 mm b x 297 mm h (+ 5 mm)  20 000,-

Priser på andre formater:  1/4-side  5200,-. Mobilannonse: 5000 pr. måned (468 # 300 px)

Prisene inkluderer ikke moms.

Annonse i blad (pdf)

Last ned pdf: Rushprint Annonseformater 2015(1)

• Definer farger som CMYK
• Bilder bør ha 300 ppi ( DPI )oppløsning
• Inkluder alle fonter, unngå delmengde (subset)
• Sjekk overlappingsinformasjon, hvite objekter skal ikke trykkes over kulørte/sorte objekter.
• Slå sammen transparens når du lager PDF-fil

Annonse på web (jpg/gif/png)

Format: jpg, gif og png (andre formater er også mulig).

Nyhetsbrevet vårt har blitt toneangivende i film- og tv-bransjen, der vi formidler det siste som har skjedd i bransjen hver uke. Vi er den filmpublikasjonen som er mest sitert i norske medier. Gjennom annonsering på våre nettsider, rushprint.no, kan du kombinere en tekstannonse med link direkte til deres nettsider. Du kan også annonsere direkte i nyhetsbrevet som brukerne får i mailboksen sin.

Mål og priser

  • Toppbanner (1 av 3)
    Banner øverst på siden, dette formatet er gjennomgående og vises på forsiden og alle undersidene.
    Størrelse: 680 x 133 px
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 35 KB.
    Kr 11 000,-
  • Toppknapp
    Øverst i venstre hjørne på forsiden og alle artikkelsider.
    Størrelse: 180 x 150 px
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 10 KB.
    Kr 5 500,-
  • Superboard + nettboard (1 av 3)
    Stor board på forsiden + nettboard i artikkel.
    Størrelse: 468×400 pixler og 768×400 pixler.
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 35 KB.
    Kr 7 700,-
  • Skyskraper
    Annonse i høyre marg på forsiden og i artikkelsider. Dette formatet er gjennomgående.
    Størrelse: 180 x 250 px
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 10 KB.
    Kr 4900,-
  • Liten banner
    Annonse i høyre marg på forsiden og i artikkelsider. Dette formatet er gjennomgående.
    Størrelse: 180 x 180 px
    Tar jpg, gif, html og flash. Anbefalt tyngde maks 10 KB.
    Kr 3 800,-
  • Nyhetsbrevannonser
    Det vil si annonse i selve nyhetsbrevet som medlemmene får direkte i sin mailboks.

    • Webbanner (500 x 125 pixler).
      Tillatt format for nyhetsbrevsannonser er jpg eller gif.
      Kr 8 250,-
    • Skyskraper (180 x 250 pixler).
      Tillatt format for nyhetsbrevsannonser er jpg. eller gif.
      Kr 4 300,-
  • Digitalt annonsebilag
    Be om pris.

Andre formater/priser etter avtale. Byråprovisjon: 3,5 %.
Prisene inkluderer ikke moms og gjelder for 4 ukers eksponering på våre hjemmesider.

Flash

Flash anbefales ikke da det er dårlig støtte for dette i en rekke plattformer. Ønskes det allikevel å bruke flash må det også leveres et alternativt format i jpg eller gif.
Hvis flash-annonsene ha flere click-tags, må disse være hard-codet inn i flash-filen.

Illustrasjon på oppsettet på nettsiden

 

MENY